The First Time You Saw Your Fandom

If you can remember it, this page is for stories of the first time you saw/met/watched whatever show/person/other you eventually became a fan of!

Fully opened
On modern desktop browsers to select multiple photos, hold the Ctrl key (⌘ on Mac) while choosing photos. 35 photos per week limit. 5MB max/photo
Mika: My parents used to play his songs in the car when I was younger, because he used to be really popular over here, so I listened to him then. I also remember watching his music videos and liking them. But then when he became less popular, I forgot about him. When I was 12, I was watching 'theme songs for characters' videos, and Popular Song was in one of the videos. I loved the song and became obsessed with listening to it, and I realised that I recognised Mika's name. So See More▼
reply
on July 10
Report
Then, I knew nothing about FNaF and my BFF had the FNaF Demo on her tablet so I am like, "this isn't scary. Let me play." And I grabbed the tablet, and as I wound the music box I screamed as Toy Bonnie jumps scared me.
"AHHHH-" I screamed.
My BFF: "uh. I am not playing that.."
Me: "PLEASE!" Two hours later.
"I'll play again if you do it.."
"No."
Later that night: See More▼
reply
on July 09
Report
My #1 fandom is FNaF. I use to LOVE minecraft but not as much as FNaF.
I was watching YouTube and watched Minecraft videos. It showed "Five Nights At Freddy's Haunted House" by this YouTuber and I clicked on it and thought it was weird. So I searched up, "Five Nights at Freddy's" and it showed many results. I was obsessed but scared then.
But after a while I began to grow more and know more about FNaF. I was no longer scared of FNaF.
All the other fandoms I am in are because See More▼
reply
on July 09
Report
People talking about Phil and Dan so I go to YouTube
Me: OMG THIS IS BEAUTIFUL OMG OMG OMG OMG
First time I saw creepypasta: OMG JEFF IS SO BEAUTIFUL!!!!
First time fnaf: markiplier it's not that scary. Foxy is just running at your face
reply
PrincessLuna1
oml lol
on July 09
Report
on July 09
Report
Friend: *show me cp*
Me: Ahhhhh WTF?!

~One week later~
Friend: *show me cp again* How is it now
Me; Not that scary as the first time
reply
Lucy_Heartfilia
Eh I was never scared. Only of Slendy. -3-
on July 09
Report
on July 09
Report
When I first saw Fnaf
Me : AHHH

The next two day

Me now : Freddy Fazbear is SO HOOOT
reply
Lucy_Heartfilia
I'm not.. Just staying silent..
on July 11
Report
Starlord3452
Don't judge @lucyhearts
on July 10
Report
Lucy_Heartfilia
Um... .///.
on July 09
Report
on July 09
Report
When I was introduced to cp
Me: they look so scary!!!

Next few weeks :3

Me: I like that doll one though he is super cute
reply
on July 08
Report
When I was first introduced to AKB0048:

Me: *watching it*
Emma: *singing along*
Me: *looks at her like wtf*
Emma: What? It's catchy.
~A few weeks later~
*We watch it again* See More▼
reply
on July 07
Report
SU Ads: Oh great. This has to be their worst show yet.
Friend: You should watch it, great show.
Me, months later: Well, my friend is gone. She told me to try that show. Maybe I should? She really wanted me to.
*watches*
*Aggressive crying, singing, and laughter*
reply
on July 06
Report
Warriors: I read my first Warriors book in the 3rd grade out of order. I fell in love with it nonetheless tho

Cave Story: My bro

OFF: Trying to look for cans of bug spray

My favoritest fandom, JJBA: My bro
reply
Space.Dad
No
on July 06
Report
DeadPunkette
GET OUT OF MY FACE, RAVIOLI
on July 06
Report
Space.Dad
I'm oFFraid I can't
on July 06
Report
DeadPunkette
no but you can get out ofF my face
on July 06
Report
Space.Dad
Can I oFfer you some mental help? That wasn't cool
on July 06
Report
There are 12 more comments. Show ▼
on July 06
Report
UNDERTALE: *watches mandopony* WOA

Mlp: it was on Netflix

Fnaf: at first- I would never like this game haha- later- *watches fnaf 2* OK I GIVE IN THIS IS FAB

Pokemon: I really don't remember, I was like 4 and my dad put on a Pokemon movie ( the 3rd one maybe?) and I was hooked. I loved misty. I miss her ;-;

I may do the rest of my Fandoms but I'm tired :3
reply
on July 06
Report
Sonic: *playing sonic adventure* omg this game is sooo cool

Fanf; *looking at markipiler play it* must be scary
reply
on July 06
Report
Undertale: *sees a game review on a TV show* That looks like a good game...

My little pony: *sees ad for pinkie pie's friendship train or some shit* What the?! Ew! I hate the new mlp designs!

Steven universe: *sees ad while at friend's house, not really paying attention* A kid with a magic bellybutton? Man, cartoon network is really going downhill...
reply
on July 06
Report
Durarara: who say what now? ... Okay I'll watch.

Later: ... Okay so Izaya's a buttface, I associate Mikado's name with an avocado, and Shizuo is a badass dude.

Finishes one season: *sobbing, loving this anime, wants to hug Izaya and Shizuo, and still thinks Mikado is a cry baby*
reply
AdorableNatsuDragion
Yayyyyyy! @TheBlondeFangirl
on July 06
Report
StreetsOfGold
I'll try
on July 06
Report
AdorableNatsuDragion
DO ITTTT @TheBlondeFangirl
on July 06
Report
StreetsOfGold
Please do
I now wanna pasta Mikado's face onto an avocado
on July 06
Report
AdorableNatsuDragion
Mikado the avocado @TheBlondeFangirl
I'm making it canon
on July 06
Report
There is one more comment. Show ▼
on July 06
Report
Black Butler: Holy shit it's awesome!
The phandom: I'll never escape
Percy Jackson: Y
reply
sapphirethehedgehog
Phandom 👍
on July 12
Report
on July 06
Report
Steven universe

Oh great another dumb Cartoon Network show,

Later: *finds out there's a lion in one episode* ok sure lets watch it

*watches it* wow ok that was..kinda interesting..

*many episodes later* *sobbing,even more sobbing,shipping*

A few weeks later: *rambling on about how SU will always be my favorite show*
reply
Heart_of_the_wolf
on July 06
Report
Duns_For_Hands
SAME
on July 06
Report
on July 06
Report
undertale i shout it was a dumb game for kid : plays undertale for 1 time : omg I'm in love with this game
reply
on July 06
Report
2012: Ugh Gravity Falls? It's like the dumbest show I've ever seen. And barfing gnomes? Ewwww....
Later: I got nothing better to do. Oh look, it's a marathon of that dumb Gravity Falls.
*watches it*
*Instantly followed by aggressive crying, laughter, and falling in love*
*whispers* Ho boy was I wrong
reply
on July 06
Report
Sonic: Whats sonic? I guess I should find out what it is
Later: I'll never stop loving it!
reply
on July 06
Report
Avengers: hmmm what is this? Seems interesting

Later: OMG SO FREAKING GOOD!!!! *fangirl scream*
reply
on July 06
Report